zondagde 29e Educatief centrum Keulseweg

vanmorgen er weer fris uit. Mamie met de taxi weer naar huis en ik word opgehaald door Maheet. Heb er zin an!!

Vandaag ga ik met Maheet mee naar Pijnacker. We gaan een oefencoach sessie met paarden ondergaan. Werkelijk geen idee wat het inhoud, maar mensen en dieren……..volgens mij zit ik goed!! Mooi weer en lekker kletsen onderweg. Hoeraaaaaah ik ben een dagje vrij. We komen bij een leuk adres terecht ,verscholen tussen de struiken en bomen. Een verbouwde schuur met balken en een houten vloer. Leuke zitjes en een grote ronde tafel. Op een flipover staat mn naam. De gastheer komt ons tegemoed en legt ons uit wat er gaat gebeuren. Ik zie mn naam staan bij 2 dames en de naam van een paard. Al snel komen ze zich voorstellen en ze voelen gelijk goed aan. Krijg een lekkere bak thee en we gaan aan de klets. Ik moet even met de billen bloot en mn thuissituatie vertellen. Doe ik liever niet,maar voor zo’n sessie is dat wel fijn natuurlijk. Daarna krijg ik in grote lijnen te horen wat deze sessie in gaat houden.

Let op we gaan met een pony in een bak. Opdracht is: ga aan de gang met de spullen die hier liggen en onderneem wat met de pony. Leuke opdracht!! Ik heb 2 keukenstoelen,emmers,halster,lijn,pionnen en een balk. Natuurlijk wil ik een hindernis maken,maar de stoelen zijn te hoog voor de pony (maatje klein) Ik zet de stoelen ondersteboven en schuif de balk door de spijlen. Schat in dat de pony daar wel overheen kan springen/stappen. Ga het het dier niet te moeilijk maken natuurlijk. Dan komt er iets moeilijks,het halster of is het de halster? Hoe ik het ook wend of keer het ding zit niet goed. Gelukkig vindt de pony me lief en dribbelt zo met me mee en hoppa over de balk!! Wat een heerlijk gevoel is dit. Om mn geluk te tarten doen we het nog een keer en voila!! Ik krijg het er warm van en ik voel de warmte van mn pony. Als ik klaar ben dan moet ik het melden. De coaches houden hun mond en laten me gaan. Ik voel me blij en zeg het ook. Nog nooit met een pony iets ondernomen en het lukt me gewoon. Of ik mn grenzen wil verleggen. Ik bouw een hogere hindernis voor mn kleine vriendin. Natuurlijk gaat haar dit niet lukken, maar het hindert me niet. Hoe ga ik dit aanpakken ……… ik ga Ruud zien ipv de pony. Ik besluit gewoon wat anders te gaan doen. Ik maak een slalom van de pionnen. Pony dribbelt zo lief mee!! Het halster zit voor geen meter en ik erger me dood eraan. Zo is het niet fijn voor de pony om mee te lopen bedenk ik me zo. Ik mopper er ook over. Coach mag eigenlijk niets zeggen of doen,maar ik zit er echt mee. Compromis. Kleiner halster en het zat gewoon goed!! Maar was te groot!! Coach vraagt waarom ik nu zo van slag ben en ik besef dat ik altijd van slag ben als t niet gaat zoals t hoort. Eye opener.

De liefde voor de pony groeit met de minuut en ik zeg dat waarschijnlijk elke pony gewoon lief is hier. Ik krijg te horen dat er over deze pony wel eens wat anders is gezegd. Het werkt !! Deze pony voelt mijn warmte en liefde en ik krijg het gewoon terug!! Als er gezegd wordt dat ik haar goed aanvoel krijg ik een warm hart van blijdschap. Complimentjes aanvaarden zijn moeilijk,maar ik geloof hun gewoon vandaag. We beginnen over de issue die ik vandaag hoopte te begrijpen of een plaatsje te geven. Mijn  angst wat er met me gaat gebeuren als mn 3 kanjers gaan sterven. Ik kan toch niet altijd zo sterk blijven? Ik ben erg bang dat ik ga instorten als mn taak erop zit. Coach….maar wat nou als we dat doemdenken eens gaan omzetten in een leuke toekomst? Wat zou dan ik gaan doen? Waarschijnlijk weer in de zorg, aard van het beestje he? Zou ontwikkelingshulp willen doen of vrijwilliger bij dierenopvang. Beter daar aan denken dan aan de ellende. Hoppaaah weer een eyeopener. Is veel beter voor me en ik ga mn best doen. Dan de vraag wat ik nu nog zou willen doen. Yessssssss borstelen van mn vriendin. Ze vindt t zalig en ik ook!! Ik krijg er gewoon spuugjes van zo fijn vind ik het. De tijd is veel te snel om en we gaan evalueren binnen. Krijg t warm van de complimentjes. Ik heb talent wordt er gewoon gezegd,warm en mooi mens……volgende stap………complimenten aanvaarden……………

One thought on “zondagde 29e Educatief centrum Keulseweg

Geef een reactie

