29-12-11

alles is weer thuis en ik ben weer rustig. Even gelijk alles weer recht getrokken en de regels opgehaald. Kwam door ,want we hebben nog geen ruzie in de tent gehad vandaag. Daarnet is de avondhulp gearriveerd. Vroeger, omdat ik normaal gesproken stage loop op een donderdag. Ze gaat gewoon koken ,dus ik verkeer in een erg luxe situatie vandaag. Ik zou mn Libelle’s kunnen gaan lezen,mn was wegstrijken of gewoon bloggen zoals ik nu doe. Snorretje zit naast me en wil eigenlijk lekker op mn toetsenbord plaatsnemen….no way!!Elin is samen met een vriendinnetje op de fiets naar Rumpt. Ze heeft beloofd de 2 cavia’s van een ander vriendinnetje te verzorgen en ik heb nog geeneen keer hoeven zeggen dat ze moest gaan. Ze wordt nu echt verantwoordelijk hoor!!Ruud gaat samen met de avondhulp koken. Bob zit voor de tv en Jesse natuurlijk voor zn computer. Vanavond ga ik vriend bellen en ik vind het steeds spannender worden. Ik betrap mezelf af en toe op een dwaze grijns op mn gezicht. Is passen en meten om elkaar weer een keer te zien. Drukke banen en druk gezin, maar waar een wil is………Langzaam opbouwen dan breekt het lijntje niet. Grijns……….

Na maanden zoeken blijkt de oplader van Ruud zn telefoon toch in het bezit van papa te zijn. Hoeraaaaaaaaaaaaahhhhhhh ………nu de pincode nog…..mopper mopper vit vit. Nog nooit zoveel kwijt geweest na een verhuizing zeg en we zijn al tig keer verhuisd. Zoek me ook de blaren naar een snoertje om mn dvdrecorder te verbinden met de tv. Dat ding heeft daar snotverdesnotver gewoon jaren aan vastgezeten!! Natuurlijk kan ik voor alles gewoon naar de winkel gaan,maar ik had ze toch!!!???

Had ik verteld van mn achterbuurman? Zo ja, sla het dan maar over,ik blog het toch. Ik kwam hier net wonen toen hij tijdens de verhuizing op hoge poten aan kwam zetten. Hij tolereerde echt niet dat iemand zn auto op ZIJN erf zette. Achter dit huis is een klein hofje en in de gang daarheen had de buuf even dr auto gezet. Buuf haalde dr auto weg en wij staken onze vingers in de keel. Paar maanden geleden bood Elin aan om de haag te snoeien. Hartstikke lief en ik zag vanaf binnen het enthousiaste koppie boven de haag uitsteken. Bob hielp met opruimen. Helaas moeten ze om te snoeien even op ZIJN erf staan, maar dat kan niet anders. Volgende dag kwam meneer aan de deur. “U weet wie ik ben?”Nee antwoordde ik gemeen en vroeg hem binnen. Blablablahegblablatroepblablaklikoopzijnerfblabla en……………de dakgoot stroomde over. “Heb je last van die dakgoot?”Ehhh..nee””Nou dan laat ik het zo” “Kliko en troep zal ik opruimen””Heb je nog meer op je lijstje?”Ehhhhhh….nee””Mooi zo dan, tot de volgende keer” Meneer met het kleine piemeltje vertrok en avondhulp lag in een stuip op de grond. Toen hij vertrokken was moest ik even zitten,want eigenlijk ben ik helemaal niet zo stoer. Wat een arrogante vent zeg. Na het eten wilde ik de troep op gaan ruimen,maar opeens bedacht ik dat ik helemaal niet verplicht was om stante pede te gaan ruimen. Volgende dag was ook goed. sxc1vonds zag ik hem in de regen met een woeste blik mn kliko terugbrengen en vlak voor mn hek plaatsen. Nu heeft hij om de een of andere duistere reden de poort tussen onze huizen in dichtgetimmerd???????????Toen ik dat zag was de maat vol en heb ik wraak genomen. Gemeente gebeld en geinformeerd naar dat bord van hem wat hij geplaatst heeft tegen mn huis, vlak voordat ik het koopcontract tekende. Is een erg lelijk bord wat verwijst naar zijn bedrijf dat op ZIJN erf staat. Staat op 1 cm afstand tegen mn muur en is erg groot. Was het een aardige vent geweest met fatsoen dan had ik het niet eens erg gevonden. Ik ben helemaal niet moeilijk,maar je moet me niet dwarszitten. Wat denkt die vent wel niet? Dom alleenstaand blondje? Ik hoefde niet eens een bezwaarschrift op te stellen want de Gemeente vond het zelf afschuwelijk. Past niet binnen dit beschermd dorpsgezicht. Als het goed is heeft hij nu een brief ontvangen dat de boel weg moet. Vreemd…………….hij heeft nog niet bij mij voor de deur gestaan. Zal nog wel komen vrees ik.

Plaats een reactie