09-02-2022

grensoverschrijdend gedrag.

Ik denk eens na en ja ook ik heb dat meegemaakt. Ik denk wel iedere vrouw. Eigen schuld, verkeerde kledingkeuze en niet in het donker lopen werd er gezegd. En daar deed je het mee toch? IK ben wel blij dat er nu over gesproken wordt. Ik weet nog dat Elin voor het eerst alleen ging fietsen in het donker. Ik had het niet meer en telde elke minuut voordat ze weer thuis was. Zet je hoody op en fietsen met je benen wijd was mijn advies, zodat het leek alsof ze een knul was ( behalve als ze een jurk aan had natuurlijk). Ze is er ongeschonden doorheen gekomen gelukkig, maar zelfs nu als ze alleen fietst dan belt ze met iemand.

Ik kan me nog dingen herinneren van mezelf. Zoals bij de huisarts. Ik was een jaar of 15 en de huisarts zou wel even voordoen hoe je een borst controle deed. Dat deed hij door achter me te gaan staan met 2 handen op mn borsten. Bijzonder. Ook had hij een middel tegen migraine…………….een kus op mijn hoofd. Daarna heb ik op eigen houtje een andere huisarts gezocht. Met 18 jaar moest ik naar de fysio voor mn schouder. Helemaal bloot!? Na een paar keer had ik het wel gezien en niet veel later reed hij me klem toen ik de hond uitliet. Of ik mee wilde een ritje maken…..Ook met de tandarts liep het verkeerd. Het had het te druk dus vroeg hij me of ik in de avond kon komen. Verder niemand in de praktijk. Eenmaal in de stoel deed hij niets. Toen ik vroeg waarom zei hij dat hij zo graag naar me keek?????????????????? Ook mee gestopt en deze man zag ik later in de supermarkt. Hij riep me toen ik in de rij stond en ik heb mn kar laten staan en ben weggegaan. Vreemde snuiter. De rijschool leraar had elke les zn hand op mn dij, omdat hij me zo wilde aansturen om het gaspedaal in te duwen zei hij……………….En het stomste vond ik dat ik bij de bedrijfsarts helemaal bloot door de kamer moest lopen!!!

Waarom deed ik dat dan? Geen idee eigenlijk, ik denk omdat je gewend was te gehoorzamen aan “meerdere” . Nu zou ik ze een puist verkopen of ze helemaal de grond inboren. Maar nu is niet toen. Toen was ik gewoon een jong onervaren bleu geval.

Plaats een reactie