01-04-2024

grapjuhhh

En toen was de Pasen haast weer voorbij. Voor vanavond zitten er twee rollades in de oven. Gisteren hadden we een kippiepan, pan voor luie wijven zoals ik. Totaal geen zin om te koken dus maak ik het vanavond weer goed.

Elin en vriend zijn weer vertrokken. We hebben ze naar Asperen gebracht. Hallelujah de wegen zijn weer open. Het waren fijne dagen. Fijn op terug te kijken. De jongens zijn op hun wenken bedient door zus. Ze is altijd zo lief voor ze.

Nu is het opeens erg stil in huis. Ook daar wen ik wel weer aan. Het huis ruikt naar de rollades. Ik heb een boterkoek gebakken dus de geuren mengen zich. Verloofde heeft de panelen voor de voliere alvast gerangschikt. Het regent iedere keer en dat verheugt niet bepaald de feestvreugde. Het is toch lente? Geef gewoon wat zon joh. Iedereen wordt dan wat liever tegen elkaar. Het weer kan ik wel aan maar nijdige mensen heb ik last van.

Boet is dolblij dat de serredeur vaker openstaat. Hij begraaft hele dagen zn boterhammen. Heel de tuin is een gatenkaas maar als hij binnen komt rennen met een zandneus en een brede lach dan smelt ik weer. Waarom begraaft hij zn boterhammen eigenlijk? Enfin als er oorlog komt dan kunnen wij het nog even uitzingen.

Vanmorgen werd er weer naar mij gekeken in de gang. Het seizoen is weer begonnen hoor. Een grote glibberige kikker zat op de trap. Rokkie zat er trots naast. Waarom nou Rokkie? Je lust niet eens kikkers! Daar ging ik weer in mn jama naar buiten met een spartelende glibberige kikker in mn hand. Hop de vijver weer in. De vissen zijn ook weer uit de blubber ontwaakt. Ik geef ze eten en voor ik het weet zit Rokkie weer een goudvis op te vreten. Knars, knars en als bewijs bleef er een oranje koppie met zwart oogje over…. zucht, monster.

Verloofde heeft me flink geholpen om het overtollige waterplant te verwijderen uit de vijver. Best zwaar werk omdat die planten aan elkaar zijn gegroeid. Als we dit niet doen dan overwoekerd alles zo erg dat de vissen geen plek meer hebben om te zwemmen. We laten de planten op de rand liggen omdat ik heb gelezen dat je zo evt waterdieren die in het groen zaten de kans geeft om terug te hobbelen. Alles voor de natuur he?

Er staan nu al veel boompjes in de bloei in mn tuin. Ik word er blij van. Het zaaigoed gaat ook lekker, ik zit de sprietjes eruit te kijken. Gelukkig heb ik overal opgeschreven wat ik gezaaid heb want ik ben te duf om te onthouden. Daarna moet ik ze apart gaan planten. Wij wachten af hahaha. Wat ik teveel heb ga ik op een tafeltje bij de deur zetten. Neem maar mee mensen, met liefde gezaaid. Wat moet ik trouwens met 20 zonnebloemen?

Plaats een reactie