10-04-2024

vandaag was het zonnetje, regen, zonnetje, regen. Tussen de buien door snel naar buiten om de kippen te voeren en mn zaaigoed te controleren. Vandaag weer samen met Corrie op stap voor de weekboodschappen. Elin komt donderdag dus lekkere koekjes gekocht. Oudste zoon staat een zware taak te wachten dus daar heb ik een boterkoek voor gebakken die ik morgen op ga sturen. Zondag gaan we hem helpen verhuizen. Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen. Het klopt dus echt.

Ik heb beneden mn schoenenkast leeggehaald. Ik heb echt teveel schoenen waar ik meer dan de helft niet van draag. Ken je de schoenen die je alleen draagt als je veel kan zitten? Schoenen waar je kramp van in je tenen krijgt? Slippers die zo plat zijn dat je rugklachten krijgt? Laarzen die mooi zijn maar totaal niet warm? Lage laarsjes met rits aan de achterkant wat echt onmogelijk is om dicht te ritsen? Deze dus. Ze mogen allemaal weg. Ik heb nu 6 paar schoenen over en twee paar laarzen. De andere schoenen gaan naar de Kringloop omdat ze nog zo goed als nieuw zijn. Ik heb gelijk de kast uitgesopt en alles schoenen met resistance ingespoten. Tuuterdetuut lekker bezig.

Omdat ik mijn joggingbroeken nu wel zat ben heb ik gelijk mn kledingkast leeggehaald om al mn spijkerbroeken te proberen. Mijn rechterhand is al best vooruit gegaan maar hij is nog niet echt sterk. De broeken die ik met mn hand dichtkrijg gingen apart en vandaag heb ik sinds september eindelijk weer een spijkerbroek gedragen. Yessss. Gelijk de broeken die ik ooit misschien weer zou kunnen passen weggedaan. Wie hou ik nou voor de gek? Ik had meer broeken dan ik wist en tot mijn schande zelfs een broek waar het prijsje nog aan zat. Foei! Broeken met wijd uitlopende pijpen ook weg zodat ik niet meer struikel over mn eigen pijpen. Nu liggen de broeken netjes op een stapel om weer dagelijks gebruikt te kunnen worden. De rest van de kast moet nog opgeruimd maar ik doe het wel in etappes. Ik zou een foto van mijn kast moeten maken en van die van Verloofde. Verloofde zn kast heeft volgens mij een liniaal naast gelegen hahaha. Maar netjes stapelen zorgt er ook voor dat je dingen wegdoet. Het zit in de planning hoor.

Het slakken verzamelen gaat gestaag door. Ik zit nu aan de 10 per dag ongeveer. Er zijn geen slakken met een groen kruis van stift gevonden dus dit is denk ik wel het bewijs dat slakken geen inwendige tomtom hebben. Het blijft een vies glibberig werkje maar ik zet door. Ik controleer elke dag mijn plantjes, lekker tijdrovend. Ik las een tip over kopergaas. Dat zou de slakken tegenhouden. Nou mij ook want ik weet niet eens wat dat is.

Donderdag gaan we vertrekken naar Kamperland. Ik heb een nachtje hotel plus voer gekregen voor mijn 60e verjaardag! Best spannend. Het is vlakbij zee dus ik ben helemaal gelukkig. We kunnen pas om 15.00 uur inchecken maar we vertrekken al in de ochtend. Kunnen we nog lekker banjeren aan het strand en wat eten in een strandtent. Voor mij Hemel op aarde! Strand is magisch voor mij maar ik kom er dus nooit meer. Verloofde houdt niet zo van het strand maar hij houdt wel veel van mij.

Elin komt oppassen. In de ochtend is Lonie er en in de middag Hersley. Die kookt voor het stel. Elin blijft lekker slapen en Huzan komt vrijdagochtend weer. Daarna zijn wij weer thuis. Alles is dus geregeld. Nu moet ik gewoon alles loslaten en gaan genieten, nou ja………gewoon……

4 gedachten over “10-04-2024

  1. nu ben ik wel heel benieuwd naar jullie kasten hoor, ik wacht met spanning op de foto’s….

    geniet van jullie nachtje weg!

Plaats een reactie